Follow new updates and improvements to Lyra WMS.
November 4th, 2024
Dit zijn de updates, verbeteringen en toevoegingen die in september 2024 naar buiten zijn gebracht. In samenwerking met de gebruikers blijven we Lyra WMS steeds verder verbeteren en uitbreiden. Input wordt altijd gewaardeerd, dus laat vooral weten welke features uitgebreid/verbeterd moeten worden!
In de afgelopen maand zijn twee nieuwe functies toegevoegd ter verbetering van Lyra WMS:
Met Printables voeg je een persoonlijk tintje toe aan elke bestelling en maak je het afdrukken van gepersonaliseerde items gemakkelijker dan ooit.
Met onze nieuwe Printables-functie kun je nu moeiteloos gepersonaliseerde kaartjes, flyers en andere prints on-demand aanbieden. Printables maken gebruik van een nieuw producttype, de "Printable", waarmee je makkelijk gepersonaliseerde items aanmaakt die automatisch meedraaien in je pickproces.
Printables geven je de optie om klantberichten direct te importeren vanuit je verkoopkanaal. Hierdoor kun je persoonlijke boodschappen en klantgerichte teksten automatisch laten printen zodra de picklijst is afgerond—zonder dat je iets handmatig hoeft over te typen. Dat scheelt tijd en voorkomt fouten!
Ook is er een gebruiksvriendelijke template builder beschikbaar waarmee je snel aantrekkelijke ontwerpen maakt. Of je nu bedankkaartjes, merklabels of speciale klantboodschappen wilt printen, met de template builder heb je alle tools om je ontwerpen precies zo te maken als je voor ogen hebt. Maak eenvoudig een document dat perfect aansluit bij je branding en laat het hele proces voor je werken.
Lyra Co-Pilot wordt steeds slimmer met de nieuwe functie van onze AI die automatisch de juiste doos of dozen selecteert voor je pakketje. Lyra Co-Pilot analyseert alles wat je nodig hebt voor efficiënt verpakken: van doosformaat en maximale draagkracht tot beschikbare voorraad, kosten en specifieke eisen zoals het rechtop verzenden van producten.
Dankzij een geavanceerd box-packing algoritme, dat voldoet aan de hoogste industriestandaarden, kan Lyra Co-Pilot razendsnel berekenen welke doos het beste past bij de samenstelling van elke bestelling. Bovendien leert het algoritme continu bij—als je bijvoorbeeld toch kiest voor een andere doos, past het de aanbevelingen in de toekomst aan op basis van die voorkeur.
Zo wordt het inpakproces niet alleen slimmer maar ook flexibeler, met optimale balans tussen efficiëntie en kostenbesparing. Laat Lyra Co-Pilot het zware werk doen, zodat jouw team tijd bespaart en orders snel en veilig verzonden kunnen worden (in precies de juiste verpakking 😉).
Naast nieuwe functies worden de bestaande functies ook continu geëvalueerd om te bepalen waar ruimte voor verbetering ligt. Hieronder een overzicht van de ontwikkelingen van afgelopen maand:
De mogelijkheid is toegevoegd om bij het importeren van producten middels een spreadsheet ook de inkoopprijs te uploaden. Hiermee is het ook mogelijk om de inkoopprijs van bestaande producten te wijzigen.
De optie is mogelijk gemaakt om producttags ook op de picklijst weer te geven.
Bij het bestellingen overzicht is een extra filter toegevoegd om op landen te filteren. Er is tegelijkertijd ook een extra kolom beschikbaar gemaakt om de landen weer te geven.
De Intrapost koppeling is verbeterd om de gebruikservaring te verbeteren.
De logs van de picklijsten zijn herzien en opnieuw gebouwd om in dezelfde stijl van de andere logs weergegeven te worden.
Bij productexport bestanden worden nu ook de productformaten meegenomen.
Via de chatfunctie worden om de zoveel tijd bugs gemeld, die door het development team zo snel mogelijk worden opgepakt. Hieronder een klein overzicht van bugs die door het team zijn opgelost:
Voorraad van producten aanpassen naar 0 middels een spreadsheet werkt weer naar behoren.
Aanpassingen aan de plattegrond van het magazijn worden weer correct opgeslagen.
Toevoegingen bij huisnummers worden weer correct meegegeven via de MyParcel integratie en daarmee correct weergegeven op de labels.
De geselecteerde kleuren bij templates worden weer correct opgeslagen in plaats van teruggezet naar de standaardkleuren.
October 3rd, 2024
Dit zijn de updates, verbeteringen en toevoegingen die in september 2024 naar buiten zijn gebracht. In samenwerking met de gebruikers blijven we Lyra WMS steeds verder verbeteren en uitbreiden. Input wordt altijd gewaardeerd, dus laat vooral weten welke features uitgebreid/verbeterd moeten worden!
De afgelopen periode is er een mobiele versie ontwikkeld voor Lyra WMS die bruikbaar is op android apparaten. Met deze ontwikkeling wordt het mogelijk gemaakt om met bijvoorbeeld mobiele telefoons of zebrascanners te werken in het magazijn. De applicatie heeft als doel een aanvullende werking te hebben op de desktop versie van Lyra WMS. Hiermee zal de mobiliteit en flexibiliteit vergroot worden van de werkzaamheden in het magazijn.
Functies die beschikbaar worden gemaakt bij de eerste versie van de app zijn:
Batch picking van producten;
Met de mogelijkheid pickcontainers te koppelen aan picklijsten.
Recounts uitvoeren bij locaties;
Voorraadbeheer met betrekking tot wijziging voorraadniveau en locaties;
Toegang tot intercom voor live support vanuit Lyra.
De mobiele app bevindt zich op het moment in de beta-testing.
In de maand september zijn er twee nieuwe integraties toegevoegd:
Door het team van Lyra WMS is een integratie gebouwd met de vervoerder Cirro. Het is vanaf heden mogelijk om vanuit Lyra WMS een koppeling op te zetten.
Cirro biedt een breed scala aan verzendmogelijkheden aan. Er zijn met name veel mogelijkheden voor internationale zendingen. Via de koppeling kan gebruikt gemaakt worden van de volgende mogelijkheden:
(Internationale) verzendlabels aanvragen vanuit Cirro
Track&Trace van zendingen opvragen en koppelen aan orders
Er is een integratie opgezet met Intrapost door Lyra WMS. Vanuit je Lyra WMS omgeving kan nu een koppeling worden opgezet met de vervoerder.
Intrapost is een Nederlandse vervoerder die uiteenlopende diensten aanbieden. Via de integratie zijn de volgende diensten mogelijk:
Labels aanvragen voor pakketzendingen
Track&Trace van zendingen opvragen en koppelen aan orders
Partijpost zendingen aanvragen
Bij het overzicht van reserveringen van voorraad wordt nu weergegeven welke order en picklijst de voorraad reserveert.
De aanduiding van de locatie code wordt groter afgedrukt zodat deze beter zichtbaar is bij het aanmaken van een locatielabel.
Aangemaakte leveranciers kunnen gemakkelijk verwijderd worden.
Het aanvragen van de track&trace, voor zendingen die met DPD worden aangemaakt, is mogelijk gemaakt.
De optie is beschikbaar gemaakt om een email te ontvangen wanneer er een ticket is aangemaakt bij de ticket module.
Verwachte voorraad wordt centraler weergegeven bij het voorraad overzicht van een product.
Bij pakbonnen wordt nu de producttitel weergegeven zoals die bekend is op het verkoopkanaal in plaats van hoe het product bekend was in LyraWMS.
Aanpassingen verricht aan de QLS koppeling voor performance
Grootste toevoeging: Het is nu mogelijk douane informatie door te sturen via de koppeling om labels buiten de EU aan te vragen.
Aanpassingen verricht aan de Kaufland koppeling voor performance.
Aanpassingen verricht aan de Shopify koppeling voor performance.
Aanpassingen verricht aan de Sendcloud koppeling voor performance.
Instabiliteit met betrekking tot shipment doorsturen van Obelisk orders via Productflow is opgelost.
De laadsnelheid van het shipmentrapport is verbeterd.
Handmatig toegevoegde foto’s bij retouren kunnen weer geopend worden.
Het sluiten van tickets binnen de ticketmodule geeft niet vooraf een overbodige foutmelding.
July 23rd, 2024
New
De adres validatie functie is ontworpen om de nauwkeurigheid van adressen te verbeteren en problemen met foutieve adresgegevens te verminderen. Hier is een overzicht van de mogelijkheden van deze nieuwe functie:
Nederlandse adressen worden gecontroleerd aan de hand van een uitgebreide database om te verifiëren of de opgegeven postcode correspondeert met het opgegeven adres. Wanneer de adres of postcode niet bij elkaar horen, wordt er een foutmelding weergegeven.
Om de Europese adressen te controleren wordt er geen gebruik gemaakt van een database. Een adres en/of postcode wordt gecontroleerd of het is opgegeven volgens het vaste format dat voor dat land/regio gebruikt wordt.
Naast het feit dat er duidelijk wordt weergegeven dat een adres niet gevalideerd kan worden, zijn er ook nog wat functies mogelijk om de adres validaties in de workflow te verwerken:
Het is mogelijk als fulfilment bedrijf mogelijk om in te stellen dat de fulfilment klant een melding krijgt dat één van zijn/haar orders niet door de validatie is gekomen. Webshops die via LyraWMS werken hebben de mogelijkheid om deze mail ook te ontvangen.
Het is mogelijk om in te stellen dat een order niet verwerkt kan worden als de order niet door de validatie komt. Het adres moet dan aangepast worden of er moet aangegeven worden dat de order ondanks de foutmelding alsnog doorgezet mag worden.
July 2nd, 2024
Improved
Fixed
Dit zijn de updates van de periode tot aan 30 juni 2024. Er zijn in deze periode geen grote nieuwe features uitgebracht, want de focus lag meer op het verbeteren/uitbreiden van bestaande functies.
5 juni 2024
Algeheel presteren van FakeStock functie voor Bol verkoopkanalen is verbeterd naar aanleiding van feedback van gebruikers van de functie.
Bij het downloaden van een PDF bestand voor inkoopbestellingen worden nu ook per product de barcode en SKU van elk ingeslagen product weergegeven.
11 juni 2024
Er is een extra optie beschikbaar gemaakt in het overzicht voor bestellingen en picklijsten. De postcodes van bestellingen/picklijsten kunnen nu in het overzicht weergegeven worden en ook worden gesorteerd op basis van de postcodes.
12 juni 2024
Wanneer een gebruiker getagd wordt in een notitie binnen LyraWMS, krijgt de desbetreffende gebruiker een mail toegestuurd met de melding dat hij of zij in een notitie is benoemd.
19 juni 2024
De CN22, CN23 en Commercial Invoices ondersteunen nu ook meerdere soorten valuta.
De CN22 en CN23 formulieren zijn uitgebreid en ondersteunen nu ook "Sale of Goods" optie.
27 juni 2024
Bij "voorraad verplaatsingen" is de mogelijkheid toegevoegd om de locatie te wijzigen van de eerder aangemaakte voorraad verplaatsing. Hierdoor kan flexibel geschakeld worden om een eerder gekozen locatie voor de producten toch nog te kunnen wijzigen.
6 juni 2024
De functie om een export bestand aan te maken met de voorraadstand van een specifieke datum werkte niet naar behoren. De laadtijd duurde erg lang. Er is een update aan uitgebracht en nu zit de laadtijd weer op het gewenste niveau.
18 juni 2024
Bij de nieuwe dashboards functie gaf de metriek "Best Selling Items" een foutmelding wanneer er gefilterd werd op een fulfilment klant. Dit probleem is verholpen.
19 juni 2024
Bij het gebruik van een trackpad op een laptop kon tijdens het scrollen de aantallen van een data veld aangepast worden als de muis boven dit dataveld hing. Deze mogelijkheid is nu uitgezet.
June 4th, 2024
New
Improved
Fixed
Dit zijn de updates van de periode tot aan 31 mei 2024
Een interactief KPI Dashboard beschikbaar gemaakt onder het kopje "Inzichten". Hier kunnen verscheidene dashboards worden samengesteld met data die de gebruiker zelf kan selecteren. De keuzemogelijkheden van data bestaan uit de volgende thema's:
Klanten
Inslag bestellingen
voorraad inventaris
Bestellingen
Retouren
Zendingen
Elk thema heeft weer subcategorieën dat specifieke data weergeeft. De taballen of grafieken die de data weergeven kunnen op grootte worden aangepast. Verder kan de data ook ingeperkt worden tot een specifiek tijdsbestek. Zo kan eenvoudig een dashboard volledig naar wens worden ingericht.
Voor de Bol. verkoopkanalen is de optie beschikbaar gemaakt om "fake stock" door te sturen naar Bol. Hiermee wordt de voorraadstand altijd op een bepaalde hoeveelheid gezet, zodat de verkoopvolumes niet meer door andere verkopers of derde partijen geanalyseerd kunnen worden.
Bij de instellingen van het verkoopkanaal staat de optie nu beschikbaar om deze functie aan of uit te zetten.
Adresgegevens bij bestellingen uit Nederland worden gecontroleerd of de opgegeven postcode correspondeert met het opgegeven adres. Zo worden foutmeldingen vanuit de vervoerders voorkomen en kan levergarantie gewaarborgd worden. De functie is bij verscheidene gebruikers op actief gezet en zal verder worden uitgerold onder de overige gebruikers.
Er is een integratie beschikbaar gemaakt tussen LyraWMS en Parcel.nl om labels aan te vragen. De integratie is gebouwd door Parcel.nl en kan vanuit hun platform gekoppeld worden aan LyraWMS.
De integratie ondersteunt:
Labels kunnen aangevraagd worden op basis van verschillende verzendopties
Track&Trace informatie kan worden opgehaald en weergegeven in LyraWMS
De koppeling is op een nieuwe manier gebouwd. Via de API van LyraWMS is het het nu mogelijk om gemakkelijk eigen vervoerders met bijbehorende voorkeuren qua verzendmethoden te koppelen.
De naam van de specificaties kunnen op de factuur naar wens worden aangepast
Verwerken van B2B order als specificatie in de prijsklasse toegevoegd
SFTP integratie om facturen te exporteren naar andere ERP systemen
Retourlabels kunnen worden aangemaakt via QLS integratie
Foutmeldingen bij aanmaken QLS worden nu als pop up weergegeven
Afhaal bestellingen kunnen nu ook worden geïmporteerd vanuit Shopify
20 april 2024
Prijs van een vervangend product bij een retour wordt weer correct weergegeven in de nieuwe order. Er werd eerst een prijs van €0,- weergegeven en nu staat de correcte prijs weer weergegeven. Zo blijven de kosten van elke (vervangend) order inzichtelijk.
Er is een log aangemaakt om bij te houden wanneer er een Track&Trace mail verstuurd is naar de consument. Zo kan bijgehouden worden wanneer er een klantcontact met belangrijke informatie heeft plaatsgevonden.
1 mei 2024
Telefoonnummers bij Shopify orders worden weer correct geïmporteerd.
Fulfilmentklanten kunnen weer gedeactiveerd worden. Dit was eerst tijdelijk uitgezet om te zorgen dat bepaalde gekoppelde data niet verloren ging.
Export bestand van producten bevat niet langer gedeactiveerde producten.
8 mei 2024
De "Terug" knop bij de SMS template is weer werkend. Zo kan de template pagina weer verlaten worden om terug te komen bij het template overzicht.
Nieuwe producten kunnen weer opgeslagen worden zonder een leverancier te koppelen. Door een update binnen de Leveranciers module werd het verplicht een leverancier te koppelen. Dit probleem is dezelfde dag nog verholpen.
Er kan weer een profielfoto toegevoegd worden aan een gebruikersaccount. Vanwege een bug kon deze eerst niet worden opgeslagen.
10 mei 2024
De verzendoptie "Klein Pakket" is toegevoegd aan de MyParcel koppeling. Zo zijn de verzendmogelijkheden voor de vervoerder verder uitgebreid.
14 mei 2024
Het is nu mogelijk om op bedrijfsnaam te zoeken in de zoekbalk. Als er een bedrijfsnaam bekend is bij de order zal die nu gelijk worden weergegeven.
17 mei 2024
De gebruikersrechten voor het splitsen van orders zijn toegevoegd. Deze kunnen nu bij de gebruikersrollen aan of uit gevinkt worden.
Toegevoegde notities aan orders worden nu ook weergegeven op de bijbehorende picklijsten.
23 mei 2024
Lange bedrijfsnamen geven niet langer een foutmelding wanneer er een MyParcel label aangevraagd wordt.
Wanneer de "verwerk backorders" knop gebruikt wordt, neemt dit nu ook backorders van virtuele producten mee.
27 mei 2024
Wanneer naast het land ook een staat bekend is bij een order worden beide geïmporteerd vanuit de Shopify koppeling en weergegeven in het besteloverzicht van de order in LyraWMS.
May 16th, 2024
New
Improved
Fixed
De orderpagina binnen LyraWMS is uitgebreid met meer data. Op deze manier is het mogelijk om per order inzichten te krijgen in de kosten per order en winst per order. De gehele lay-out is ook aangepast om het gebruiksvriendelijker te maken.
De volgende gegevens zijn toegevoegd:
Inkoopkosten & verwerkingskosten
Winst per order
Betalingsdatum & betalingswijze
Bestelgeschiedenis van de klant
Orders kunnen worden opgesplitst om verwerking gemakkelijker te maken. Er is ook een functie toegevoegd om backorders uit een order te splitsen. Zo kan het gedeelte van de order waarvan voorraad aanwezig is alvast verwerkt worden. Alle gesplitste orders worden aan elkaar gelinkt om zo overzichtelijk te houden welke order uit welke order gesplitst is.
Er kunnen vanuit LyraWMS SMS-berichten worden verstuurd naar consumenten om de Track&Trace link te delen. De berichten worden vanuit naam van het verkoopkanaal verstuurd. Het is mogelijk om de inhoud van de berichten naar wens aan te passen.
Het verkoopvolume van producten wordt geanalyseerd en er wordt een label aan gegeven om zo de prestaties van elk product in kaart te brengen.
ABC - Geeft weer in welke mate het product verkocht wordt ten opzichte van andere producten.
XYZ - Geeft weer in welke frequentie een product gedurende het jaar verkocht wordt.
Nieuwe module waarmee voorraad verschillen beperkt kunnen worden. Het systematisch analyseert locaties die gevoelig zijn voor voorraadverschillen. Deze locaties kunnen opgevraagd worden en worden dan in een lijst geplaatst worden. De locaties kunnen dan nageteld worden en de correcte voorraadstanden kunnen dan in de terminal of via de telefoon worden toegevoegd.
27 maart 2024
Producten kunnen weer in bulk gedeactiveerd worden.
Juiste prioriteit aan locaties bij samenstellen picklijst weer hersteld.
10 april 2024
Notities die geplaatst zijn bij orders worden weer correct weergegeven op de picklijst.
Ophaalbestellingen kunnen nu worden geïmporteerd via de Shopify integratie.
Tickettags kunnen weer correct worden opgeslagen.
Integratie MijnWebwinkel volledig hernieuwd
11 april 2024
Bij het verwerken van een retour kan een vervangend product worden toegevoegd. Hier wordt dan een nieuwe order voor aangemaakt om te versturen. De nieuwe order wordt als "child order" gekoppeld aan de originele order.
Adreswijzigingen worden weer correct weergegeven op MyParcel labels.
14 april 2024
.XLSX bestanden worden niet meer als .CSV bestand geëxporteerd.
15 april 2024
Productafbeeldingen kunnen weer correct worden geüpload.
Vertraging Track&Trace emails vanuit LyraWMS opgelost.
16 april 2024
Mogelijkheid toegevoegd om producten in bulk toe te voegen in handmatig aangemaakte orders.
Uploaden van productafbeeldingen werkt weer naar behoren.
20 april 2024
Exports van voorraad op een specifieke datum worden weer als specifieke download weergegeven in het exportcentrum.
Het aanmaken, wijzigen en verwijderen van leveranciers is verbeterd om het beheer van leveranciers uit te breiden.
May 16th, 2024
New
Integration
De Teamleader koppeling is tot stand gebracht om het facturatie proces binnen LyraWMS verder te optimaliseren. De koppeling maakt het mogelijk het proces verder te automatiseren.
Via de koppeling ondersteunt onder andere:
Opgemaakte facturen worden vanuit LyraWMS als concept aangemaakt in Teamleader;
Betaalde facturen krijgen een statusupdate in LyraWMS.
May 16th, 2024
New
Integration
De Moneybird integratie is tot stand gekomen om het facturatie proces binnen LyraWMS nog verder te optimaliseren. De koppeling maakt het mogelijk om de aangemaakte facturen vanuit LyraWMS in een daadwerkelijk boekhouding programma te plaatsen om zo de facturen naar de fulfilmentklanten te versturen.
De koppeling ondersteunt onder andere:
Facturen worden vanuit LyraWMS als concept factuur in LyraWMS geplaatst;
Betaalde facturen krijgen in LyraWMS de status dat ze betaald zijn.
Lees hier hoe je de koppeling tot stand brengt: https://help.lyrawms.nl/nl/articles/9286751-moneybird-koppelen-aan-lyra-voor-facturatie
May 16th, 2024
New
Integration
Op aanvraag is de integratie met verkoopplatform PrestaShop tot stand gekomen. De koppeling biedt de mogelijkheid orders vanuit het systeem van LyraWMS te verwerken.
De integratie ondersteunt onder andere:
Order import en afmelding van orders op het verkoopkanaal;
Producten import via de koppeling;
Voorraadsynchronisatie tussen beide platformen.
May 16th, 2024
New
Integration
Op aanvraag is de integratie met E-commerce platform tot stand gekomen. Het Europese platform biedt mogelijkheden om producten in het buitenland aan te bieden.
De koppeling ondersteunt onder andere:
Order import en afmelden van orders via de integratie;
Voorraadsynchronisatie tussen het platform en LyraWMS;
Retours kunnen worden opgehaald via de integratie.