New
Improved
Fixed
Voorheen was het alleen mogelijk om in batches de picklijsten te verwerken door deze te openen. Nu is het ook mogelijk om de barcode van een product te scannen en een bijbehorende picklijst in een snelle weergave te verwerken. Zo kan je razendsnel picklijsten verwerken en hoef je niet het juiste product bij elke picklijst uit te zoeken.
Dit werkt voor picklijsten met 1 product, ook wel de singles genoemd. Is er geen picklijst met maar 1 product in de batch die jouw gescande sku bevat? Dan wordt de eerstvolgende picklijst die het product bevat voor je geopend, zo hoef je ook niet meer te klikken.
Voeg je vaak na het picken verpakkingsmateriaal toe aan de picklijst? Het was voorheen erg vervelend om dit te doen omdat je automatisch verzenden na verwerking uit moest zetten.
We hebben sinds deze update een optie gemaakt in de flow instellingen om te wachten totdat er verpakkingsmateriaal wordt gescand/toegevoegd voordat we automatisch de picklijst verzenden. Zo hoef je niet meer handmatig op verzend picklijst te klikken nadat je een doos hebt gescand. Dit werkt ook in combinatie met het automatisch aanmaken van verzendlabels.
Lees hoe je dit doet via:
https://help.lyrawms.nl/nl/articles/6824216-picklijst-flows-instellen
Wil je graag picklijsten verwerken zonder te klikken? Gebruik dan onze nieuwe "automatisch doorgaan" functie. Dit werkt eigenlijk een beetje zoals auto-play op YouTube maar in plaats van een nieuw filmpje laten we je de volgende picklijst zien zodra de oude is verwerkt.
Deze feature werkt ook als je vanuit een batch picklijsten verwerkt, dan wordt je gewoon doorgestuurd naar de eerst volgende picklijst in de batch.
Lees hoe je gebruik maakt van deze feature via:
https://help.lyrawms.nl/nl/articles/6903984-automatisch-doorgaan-naar-de-volgende-picklijst
Soms heb je klanten met producten die zo moeilijk uit elkaar te houden zijn dat de kans op fouten te groot is als je ze niet individueel scant. We hebben sinds kort een optie gebouwd in de flows waarmee je per stap kunt instellen dat scannen verplicht is. Zo voorkom je verkeerde leveringen en onverwachtse voorraadverschillen.
Lees hoe je dit instelt via:
https://help.lyrawms.nl/nl/articles/6824216-picklijst-flows-instellen
Wil je toch een keer uit haast wel gebruik maken van de alles verwerken knop in plaats van scannen? Maak dan gebruik van onze nieuwe functie "Administrator passen". Leer hieronder meer over deze passen.
Soms moet je medewerker bepaalde acties kunnen uitvoeren waar hij/zijn niet altijd toestemming voor mag hebben. Om hier mee om te gaan hebben we voor bepaalde acties ingesteld dat als je geen rechten hebt, je een pasje kunt scannen om eenmalig rechten te krijgen.
Lees hoe je deze passen kunt koppelen en gebruiken via:
https://help.lyrawms.nl/nl/articles/6903837-administrator-passen-toevoegen-en-gebruiken
Een andere handige functie die we hebben toegevoegd is het inloggen als andere gebruiker. Hiermee kan je als administrator inloggen op andere accounts zonder hun inloggegevens nodig te hebben. Dit kan handig zijn als je een klant wilt helpen vanuit hun eigen perspectief of als je een nieuwe klant uitleg wilt geven over het gebruik van hun account.
Lees hoe je dit doet via:
https://help.lyrawms.nl/nl/articles/6899627-inloggen-als-andere-gebruiker
In het picklijsten overzicht van de batch hebben we het verkoopkanaal en de referentie toegevoegd.
Nieuwe printers toevoegen geeft een suggestie om in te stellen als label printer indien van toepassing.
Als je een picklijst verwijderd wordt je gevraagd of je ook direct de bestelling wilt annuleren. Dit annuleert ook de bestelling direct als je deze optie aanvinkt.
Er is een filter toegevoeg bij het aanmaken van de batch om te filteren op aantal producten in de picklijst.
Kaufland track&trace gegevens worden nu ook ondersteund voor Innosend en Sendcloud labels.
Interne optimalisaties voor monitoring.
De Bol.com koppeling is ge-update naar v8
De productpagina en en producten overzicht pagina zijn deels op snelheid geoptimaliseerd.
Heb je goede ideeën voor features die je graag gebouwd ziet worden in Lyra? Meld je suggesties aan op onze feedback-tool (https://feedback.lyrawms.nl/c/feature-request)! Hier kun je je ideeën opgeven zodat we deze kunnen zien en andere partijen kunnen stemmen welke ze het liefst als eerst gebouwd zien worden. Zo maken we Lyra écht voor en door fulfilment.
New
Integration
Wij zijn ontzettend blij om aan te kondigen dat we een nieuwe integratie hebben met GLS, een van de grootste vervoerders van pakketten wereldwijd. Met deze integratie kan je snel en gemakkelijk pakketten verzenden naar je klanten en werken aan een verbeterde klanttevredenheid.
Dagelijks verzendt GLS duizenden pakketten naar locaties over het hele land en we zijn blij dat Lyra pakketjes nu kunnen profiteren van hun efficiënte verzendservice. We zijn ervan overtuigd dat onze nieuwe integratie met GLS een waardevolle toevoeging is aan ons platform en we kijken ernaar uit om deze samenwerking verder uit te bouwen.
New
Improved
Fixed
Een van de lastige vragen die we vaak kregen was: "Hoe kan ik mijn klant een track&trace sturen via WooCommerce?" Helaas is dit niet mogelijk met WooCommerce out of the box omdat ze zendingen niet ondersteunen. 😢
Gelukkig is er een plugin beschikbaar voor WooCommerce die dit wel ondersteund. Deze plugin is door de ontwikkelaars van WooCommerce gebouwd en heet: Shipment Tracking. Lees hier meer over via: https://woocommerce.com/products/shipment-tracking/
Ondertussen hebben wij ondersteuning gebouwd in onze koppeling met WooCommerce. Lees hoe je gebruik maakt van deze functie via: https://intercom.help/lyrawms/nl/articles/6615753-een-woocommerce-store-koppelen
Controleer je gehele facturatie met de nieuwe Specificatie Rapportage. Selecteer de fulfilmentklant en de periode en bekijk alle factuurspecificaties met de aantallen van o.a. opslag, labels, extra pick-kosten, inslagkosten en retourkosten. Goed voor jou en je fulfilmentklanten om snel en gemakkelijk de totale aantallen te vinden.
Dit kan overigens ook gebruikt worden als de prijzen regelmatig veranderen en je alleen de aantallen wilt weten van elke specificatie.
Hoewel de meeste retouren makkelijk geïmporteerd worden kan het soms gebeuren dat je handmatig een geretourneerd product moet toevoegen aan de retour. Vanaf nu zijn de producten gefilterd op de fulfilmentklant van de retour.
Ook hebben we een nieuwe optie gemaakt in de retour statussen om alleen bepaalde status labels van geretourneerde producten te printen.
Heb je goede ideeën voor features die je graag gebouwd ziet worden in Lyra? Meld je suggesties aan op onze feedback-tool (https://feedback.lyrawms.nl/c/feature-request)! Hier kun je je ideeën opgeven zodat we deze kunnen zien en andere partijen kunnen stemmen welke ze het liefst als eerst gebouwd zien worden. Zo maken we Lyra echt voor en door fulfilmentbedrijven.
New
Improved
Notities die in de bestelling worden geplaatst worden nu automatisch ook aangemaakt op de openstaande picklijst(en). Zo kan je overzichtelijk met je klant communiceren en hoef je niet de bestelling vanuit de picklijst te openen om te bekijken of er iets unieks aan is genoteerd
Ook hebben we op de picklijsten de notities onderaan het scherm wat duidelijker neergezet.
Deze notitie is op de order geplaatst en is nu ook zichtbaar in de picklijst.
Improved
Orders, producten, picklijsten etc. konden al sinds het begin geexporteerd worden naar spreadsheets. Een hele handige een veel gebruikte functie. Een van de limitaties van deze functie was dat je als je wilde filteren, je maar 35 items per keer kon exporteren.
Dit is vanaf nu verleden tijd, exports kunnen nu ongelimiteerd gemaakt worden op basis van de ingestelde filters in je overzicht.
New
Improved
We hebben eindelijk een gids uitgebracht om snel efficient te werk te gaan. We weten dat het soms overweldigend lijkt om in het begin veel te moeten instellen, maar onze nieuwe gids op het dashboard laat je niet alleen zien hoe makkelijk het is, maar ook dat het eigenlijk meevalt hoeveel ingesteld hoeft te worden.
Onze doordachte takenlijst helpt je met alles wat je nodig hebt om te starten. Klik je op de knop om een taak te starten? Dan krijg je ook direct een popup met een uitleg over hoe je dit moet doen.
(Weet je wat je doet? Maak je geen zorgen je kan direct aan het werk zonder dat de popup in de weg staat. Het is geen irritante popup die je hele scherm in beslag neem.)
Niet alleen een gids is nieuw aan het dashboard. We wisten al een tijdje dat het dashboard aan een kleine vernieuwing toe was. Met de nieuwe gids en een kleine aanpassing aan de statusupdates ziet het er gelijk een heel stuk frisser uit.
Vanaf begin 2023 kan je anticiperen op regelmatig nieuwe functionele updates aan het dashboard.
Heb je een specifieke feature die je mist? Laat het ons weten of maak een post aan op onze roadmap.
Improved
Recent hebben wij DPD als vervoerder toegevoegd voor de reguliere paketten. Vanaf nu kan je ook gebruik maken van DPD Parcelletter en DPD Parcelletter Plus.
Kies uit DPD Parcelletter of DPD Parcelletter Plus bij het aanmaken van een verzendmethode om hier gebruik van te kunnen maken.
New
Producten toevoegen is nooit tijdrovend geweest met onze import feature, maar het kan nu nog sneller. We hebben namelijk een tool gebouwd waarmee je elke spreadsheet kunt gebruiken om je producten en voorraad te importeren!
Upload je bestand en koppel de kolom aan de juiste data, klik op importeer en klaar is kees ;)
Improved
Heb je al een tijdje gebruik gemaakt van onze batches en had je last van de volgorde waarop deze gesorteerd werden?
Dit hebben we nu opgelost met ons nieuwe sorteer algoritme. We sorteren de batches nu als volgt:
We sorteren alle picklijsten op basis van het meest voorkomende product.
Vervolgens sorteren we de picklijsten op aantal producten
Heb je suggesties over hoe we de sortering, of de batches in het algemeen, kunnen verbeteren? Stuur ons dan een mailtje of maak een nieuwe suggestie aan op feedback.lyrawms.nl.
Groetjes, Ionas van Lyra WMS.